1

Menu

Tydzień budowania relacji w oddziałach przedszkolnych

06 października 2025r. IZ

W życiu każdego człowieka emocje odgrywają bardzo istotną rolę. Każdy z nas przeżywa swoje porażki i sukcesy w zupełnie inny sposób. W związku z tym dzieci z oddziałów przedszkolnych przystąpiły do realizacji programu ,,Tydzień budowania relacji’’(od 29.09.2025r. do 03.10.2025r.). Przedszkolaki podczas zabaw np., ,, Krąg przyjaźni’’, Jesteś moim lustrem’’ uczyły się rozpoznawać uczucia, emocje, nazywać je, konstruktywnie wyrażać. Podczas tygodniowego cyklu zajęć przedszkolaki nabywały umiejętności, jak wyrażać swoje emocje, tak aby nikogo nie urazić  i nie zniechęcić do siebie, jak umiejętnie się złościć,, jak okazywać radość lub smutek. Dopasowywały emotikony do określonych ilustracji przedstawiających emocje. Obejrzały krótkie filmiki ,,Nasze emocje’’, ,, Jak radzić sobie z emocjami’’. Podczas zajęć podejmowały również aktywność  plastyczną. Wykonały pracę pt., ,,Serduszko z listków’’, samodzielnie wykonały grę memory z emocjami. Następnie wykonano zadanie z kartami pracy – Emocje, czyli buzie z minkami. Dzieci wskazywały na właściwe swojemu nastrojowi kartoniki, nazywały wszystkie przedstawione na obrazkach emocje, opisywały w jakich sytuacjach towarzyszą nam takie emocje, jak radość, smutek, strach i złość. Kolejne zadanie polegało na ocenie sytuacji przedstawionych na obrazkach i stanów emocjonalnych towarzyszących dzieciom. Dzieci zapoznały się z opowiadaniem pt. „Serduszko z listków”. Nauczycielki przeprowadziły z dziećmi rozmowę na temat agresji i złości. Opowiedziały o sposobach radzenia sobie ze złością. Zaproponowały dzieciom techniki rozładowania tej emocji np., ,, Policz do 5 lub 10’’, ,,Balonik’’, ,, Gniecenie kartek’’. W sali zostało ustawione pudło z narysowaną błyskawicą i napisem „złość” do którego, w sytuacji wyjątkowego zdenerwowania, dzieci będą wrzucać pogniecione kartki na znak „ wyrzucenia z siebie złych emocji”. Taki sposób uzewnętrzniania „złych emocji” jest całkiem bezpieczny dla otoczenia. Na podsumowanie tematyki związanej z emocjami przeprowadzono zabawę na kształt kalamburów „Jakie to uczucie?”. Zajęcia o emocjach dostarczyły dzieciom nowych doświadczeń i wprowadziły w magiczny świat zabaw.



Komentarze ()